Heb jij ook een goed idee?

Onder mijn Vleugels

Stel je voor: je bent 15 jaar en je wilt eigenlijk met je vrienden chillen, maar je hebt een ziek familielid waar je voor moet zorgen. Voor veel kinderen en jongeren (tot 24 jaar) in Nederland is dit de werkelijkheid. Om deze zorgende jongeren onder de aandacht te brengen is de campagne Onder mijn Vleugels bedacht. 

Jongeren die voor een dierbaar persoon zorgen vinden dit niet meer dan normaal, want zij doen dit al jaren lang, iedere dag. Onder mijn Vleugels draait om jonge mantelzorgers en hun verhalen.

Onder mijn Vleugels

De jonge mantelzorgers worden letterlijk op een sokkel gezet met de foto expositie in de openbare ruimte. Van iedere jonge mantelzorger zijn twee foto’s gemaakt. Op de ene foto wordt duidelijk wie zij onder hun vleugels hebben en op de andere foto zijn zij te zien tijdens een gelukkig moment. De kracht, liefde en rouw is hiermee in beeld gebracht! Zij vertellen hun verhaal!  

Onder de foto’s is behalve de naam, leeftijd en een quote ook een QR code te vinden. Via deze code kan de bezoeker op de website meer lezen over de jonge mantelzorger.

Online campagne

Door gebruik te maken van een simpel format voor de foto’s worden jonge mantelzorgers geïnspireerd om uit de schaduw te stappen en een foto te posten met de hashtag #ondermijnvleugels. Hierdoor worden de jonge zorgers zichtbaar, worden de verhalen gedeeld en krijgen zij erkenning voor de liefde zorg die zij bieden. Check de insta en facebook voor meer informatie! 

Samenwerkingen

Om de campagne mogelijk te maken zijn er fijne samenwerkingen gezocht met verschillende Leidse bedrijven. Heel veel liefde voor: studio America, stichting Eva, Barbra Verbij Fotografie, Cultuurfonds Leiden, Olifant Media en Photo Festival Leiden.

De expositie was te zien van 7 tot 14 oktober op de Lammermarkt in Leiden!


Resultaat: Mooie foto-expositie en de winnaar van het maatschappelijke thema!
Fase: Afgerond