Kring Koopje
Bekende kledingmerken zoals Zara, H&M en Primark produceren op een razendsnel tempo trendy kledingstukken tegen extreem lage kosten, vaak gemaakt door werknemers die onder erbarmelijke omstandigheden tegen een laag loon werken en met veel milieuvervuiling. Het doel van snelle mode is om snel de laatste modetrends naar de consument te brengen, maar omdat de modetrends vandaag de dag net zo snel veranderen dat het amper mee bij te houden is beland een groot deel van deze kleding ook razendsnel weer achter in de kast of in de prullenbak. Niet erg duurzaam dus..
Kring-koopje was een video campagne waarin het stageteam van STAD in Leidse kringloopwinkels een aantal challenges deed om te laten zien dat de kringloop een fantastisch en duurzaam alternatief is op mainstream kledingwinkels. Een van de challenges was dat er een outfit van een bekend fashion icoon met designer kleding binnen 10 minuten gereproduceerd moest worden met kleding uit kringloopwinkels. Zo heeft het stageteam van STAD aangetoond dat er mooi uitzien, niet duur of slecht voor het milieu hoeft te zijn!