Heb jij ook een goed idee?

De Comfort Closet

Afgelopen jaren is er steeds meer wangedrag op social media. Uit onderzoek blijkt dat 82% van de Nederlanders vindt dat er betere omgangsvormen nodig zijn. Social media veroorzaakt namelijk voor ergernis, onzekerheden en angst.
Wij willen de online wereld weer wat socialer maken en starten daarom de campagne: Comfort Closet. 

De Comfort Closet
Op social media zie je vaak alleen ‘het perfecte plaatje’ en niet de realiteit.
Het perfecte lichaam en uiterlijk.
Wij vinden dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, dit willen wij aan het licht brengen. Daarom werd de online campagne ‘De Comfort Closet’ gestart.
De Comfort Closet bestaat uit video’s interviews, posters en andere online content.

De video’s
Voor de video’s zijn we op zoek gegaan naar jongeren die wilden meehelpen aan de campagne.
Eerst werd er een voorbeeldvideo gemaakt, zodat het idee direct duidelijk is.
Hier zie je een persoon die eerst in onopvallende kleding. Vervolgens zie je dezelfde persoon in kleding die diegene eigenlijk het liefst zou willen dragen. Vaak meer gedurfde stijlen.
Hiermee willen we laten zien dat veel jongeren te onzeker zijn om te dragen wat ze eigenlijk zouden willen.
Omdat ze bang zijn voor de (online) oordelen van anderen die ze kunnen krijgen.

Deelnemers
Om deelnemers te vinden hebben we talloze Instagram accounts benaderd. Ook zijn we in ons eigen netwerk opzoek gegaan naar deelnemers. We hebben al een aantal mooie video’s kunnen opnemen en mogen ontvangen.
De campagne loopt nog steeds en nieuwe inzendingen zijn van harte welkom!

Interviews en posters
Om de online content wat meer afwisselend te maken, ontstond het plan om te straat op te gaan en mensen te interviewen. Hier uit ontstonden mooie gesprekken.
Deze zijn verwerkt in video’s, audio opnames en quotes voor de mensen die liever niet voor de camera wilden.
Daarnaast is er een poster campagne gestart. Er zijn maar liefst 100 posters en 500 stickers gesponsord door drukkerij Puntgraaf die 100% achter het initiatief stond.

De online campagne is terug te vinden op verschillende social media platforms zoals TikTok en Instagram Reels (@comfortcloset).

Thema: social op je socials
Resultaat: Een online campagne
Fase: In ontwikkeling